Puheenjohtajan palsta

50 vuotias seuramme...
Syyskussa järjestetyssä seuramme 50-vuotisjuhlassa saatoimme todeta, että seuramme on kuluneiden 50 vuoden ajan noudattanut perustamisasiakirjassa mainittuja toimia ja päämääriä. Esimerkkinä tästä oli se. että juhlassamme esiintyivät niin suomalaiset kuin bulgarialaisetkin seuramme jäsenet ja ystävät. Ja millä ammattitaidolla! Todella miellyttävää katseltavaa ja kuultavaa!

Muutaman viikon kuluttua astumme jälleen eteenpäin, "vanhenemme" vuodella, ajallisesti, mutta emme henkisesti.

Vuoden 2002 aikana olemme järjestäneet merkittäviä tapahtumia, liikkuneet eurooppalaiseen historiaan kuuluvilla aloilla, luoneet kulttuurikontakteja yli rajojen, tuoneet Bulgarian tuhatvuotista kulttuuria Suomeen, vieneet omaamme Bulgariaan. Voiko enemmän tehdä? Voi, ja me tulemme tekemään. Näiden vuosien aikana, jotka olen toiminut seuramme puheenjohtajana, olen suurella kunnioituksella ja mielihyvällä havainnut paikallisosastojemme toiminnan kasvaneen ja samalla syventyneen, jäsenistömme monipuolistuneen ja innon tuoda uusia omia ajatuksiaan seuramme toiminnan kehittämiseksi. Olen havainnut myös sen, että seuraamme arvostetaan myös valtakunnallisella tasolla niin Suomessa kuin Bulgariassakin. Jo yksin se, että 50-vuotisjuhlassamme olivat edustettuina ulkoasiainministeriö, opetusministeriön, kauppa- ja teollisuusministeriön, puolustuministeriön sekä sivivistysalojen edustajat kertoo seuramme saamasta tunnustuksesta kansojen välisten suhteiden luojana ja ylläpitäjänä.

Ja kaikki tämä on seuralaistemme oman ansiokkaan ja uhrautuvan toiminnan ansiota. Kiitokseni teille kaikille. Tämän vuoden 2002 viimeisen Bulgarian Viestin sivuilla kerromme teille kuvin sekä sanoin niin 50-vuotisjuhlastamme kuin kansainvälisestä "125 vuotta Bulgarian vapautuksesta seminaaristammekin. Näin tekin, joilla ei ollut tilaisuutta osallistua näihin tapahtumiin, pääsette nyt osallistumaan.

Tämän vuoden 2002 viimeisen Bulgarian Viestin välityksellä toivotan teille kaikille
RAUHALLISTA JOULUA JA
MITÄ PARHAINTA UUTTA VUOTTA!

Tapaamisiin vuonna 2003!

Sirkka-Liisa Lindqvist
Puheenjohtaja

Siirry sivulle