Bulgarian mineraalivesi innoittaa lapsia

Bulgarian johtava mineraaliveden pullottaja on toimeenpannut haastavan maalauskilpailun lapsille ja haluaa käyttää parhaat työt yhtiön vuoden 2005 kalenteriin.
Osanottajien - iältään kuudesta kolmeentoista – tulee maalata vesivärein.
Lapset ovat Devinin pullotustehtaan, Rodopin vuoristossa, työntekijöiden lapsia.
Erikoisjury, käsittäen ammattitaiteilijoita ja graafisia suunnittelijoita, valitsevat 12 maalausta, jotka koristavat yhtiön ensi vuoden kalenteria.
”Pyrkimyksemme on saada lapset tietoisiksi ympäristöaiheista”, yrityksen markkinointijohtaja Milena Staykova selittää
Uutinen novinite.comissa 12.11.2004
kääntänyt Mikki Lehessalo

Hissit ja WC:t – savuttomia alueita Bulgariassa

Tupakointi hisseissä, yleisissä käymälöissä, toimistojen käytävillä ja takseissa tulee kielletyksi. Laki astuu voimaan 1.1.2005 yhdessä uuden terveyslain kanssa. Taksin kuljettajat eivät saa tupakoida autossaan työaikanaan. Sakkoa ensirikkeestä saa 5000 levaa ja mikäli rike toistuu – sakko pomppaa 20 000 levaan. Sama sääntö koskee teattereiden ja konserttien saleja sekä kirjastoja.

Uutinen Onelinebg.comissa 12.11.2004
kääntänyt Mikki Lehessalo

Sitä sun tätä

Valmistelua
Tarjoilija kysyy mieheltä ”Saisinko tilauksenne, herra?”
”Kyllä”, mies vastaa. ”Mietin vain, miten tarkasti ottaen valmistatte kananne?”
”Ei mitenkään erikoisesti, herra. Me vain kerromme niille suoraan, että ne tulevat kuolemaan”

Väittely
Mies ja vaimo olivat syvällä riidan syövereissä eikä kumpikaan halunnut myöntää olleensa väärässä.
”Minä myönnän olleeni väärässä”, sanoi vaimo miehelleen sovintoyrityksenään, ”jos sinä myönnät, että olen oikeassa.”
Mies suostui ja kuin herrasmiehet konsanaan hän vaati vaimoaan aloittamaan.
”Olen väärässä”, sanoi vaimo.
Silmää iskien mies vastasi, ” Olet oikeassa!”

Siirry sivulle